Liczba kategorii kursów: 13
PUBLICZNOŚĆ W MUZEUM
Celem szkolenia jest poszerzenie kompetencji i umiejętności muzealników prowadzących badania publiczności w zakresie gromadzenia i opracowywania wyników tych badań oraz poszerzanie metod i narzędzi pozwalających na analizę wybranych zagadnień (indywidualnych wywiadów pogłębionych, zogniskowanych wywiadów grupowych).
Warsztaty online adresowane są do wszystkich osób, które w muzeum współpracują z publicznością, prowadzą badania publiczności, opracowują raporty dotyczące odbiorców, przygotowują ofertę edukacyjną i towarzyszącą wystawom lub opracowują strategię rozwoju muzeum. Planowana liczba uczestników: 20 osób.
Podczas dwudniowych spotkań o charakterze warsztatowym będziemy się starali omówić opracowywanie wpisów do księgi gości i na stronach internetowych, kodowanie pytań otwartych w ankietach oraz analizę rozmów z publicznością. Postaramy się odpowiedzieć na pytanie o to jak wykorzystywać wyniki badań, aby wiedza o publiczności nie ulegała rozproszeniu tylko poszerzeniu. Problematykę tę będziemy omawiać w oparciu o efekty różnych projektów badawczych oraz w odniesieniu do rezultatów ćwiczeń praktycznych, które zaproponujemy uczestnikom tego szkolenia.
Zalecenia techniczne:
1. Zainstalowana na komputerze aplikacja Zoom.
2. Stabilne i wydajne łącze internetowe (nie zalecamy korzystania z Internetu mobilnego).
3. Zestaw słuchawkowy z mikrofonem, na wypadek pogłosu.
Zgłoszenia przyjmowane będą od 07.11.2024 r. do 19.11.2024 r. do godz. 15:00. W dniu 21.11.2024 r. roześlemy do Państwa powiadomienia o zakwalifikowaniu i przydzielimy dostęp do płatności osobom zakwalifikowanym. Liczba uczestników – 20 osób. W przypadku dużej liczby kandydatów przyjmować będziemy po jednym przedstawicielu z danego muzeum. Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie wyłącznie obecność na obu częściach szkolenia.
Uwaga: wszystkie szkolenia NIM realizowane od początku kwietnia br., są opłacane poprzez tę stronę za pośrednictwem systemu płatności PayU. Umożliwia on skorzystanie z najpopularniejszych form płatności, takich jak przelew internetowy, karta kredytowa, BLIK itd. Instytut nie wystawia faktur przed dokonaniem płatności, jak również faktur pro-forma. System daje możliwość wygenerowania tradycyjnego druku przelewu bankowego (w dalszych krokach w kategorii „Przelew”), o zestawie danych zbieżnym z fakturą pro-forma. Po zaksięgowaniu wpłaty system wygeneruje fakturę i można będzie ją pobrać.
Program ramowy:
Dzień 1. (05.12.2024 r., godz. 10:00-13:30)
· Blok I – Opracowywanie wpisów odbiorców. Kodowanie wyników badań ilościowych
· Blok II – Pogłębiona analiza wyników badań jakościowych
Dzień 2. (06.12.2024 r., godz. 10:00-13:30)
· Blok III – Nowe narzędzia / Indywidualny wywiad pogłębiony (IDI)
· Blok IV – Nowe narzędzia / Zogniskowany wywiad grupowy (FGI)
Prowadzący:
prof. dr hab. Piotr T. Kwiatkowski, SWPS
dr. hab. Beata Nessel-Łukasik, prof. APS
PUBLICZNOŚĆ W MUZEUM
Dwudniowe warsztaty stacjonarne adresowane są do osób, które w muzeum prowadzą badania publiczności i współpracują z publicznością, w tym odpowiadają za budowanie w instytucji relacji z otoczeniem społecznym. Głównym celem szkolenia jest poszerzenie kompetencji i umiejętności muzealników prowadzących badania publiczności w zakresie wykorzystywania wyników badań do poszerzania kręgów odbiorców i odbiorczyń, jak również do tworzenia pola działań z lokalnymi interesariuszami i interesariuszkami zainteresowanymi współpracą z muzeum. Podczas dwudniowych spotkań o charakterze warsztatowym zostaną najpierw omówione metody i narzędzia, które można wykorzystywać podczas wdrażania tego typu procesów, a następnie zostaną zaprezentowane różne formuły podejmowania współpracy muzeów ze społecznością lokalną. Na tej podstawie, w oparciu o doświadczenia konkretnych muzeów realizujących tego typu działania, zostaną przeprowadzone ćwiczenia praktyczne mające pozwolić osobom biorącym udział w szkoleniu na określenie głównych kierunków rozwoju publiczności danego muzeum i roli budowania relacji z otoczeniem społecznym w tym procesie.
Współorganizatorem wydarzenia jest Muzeum Sztuki i Techniki
Japońskiej Manggha w Krakowie, w siedzibie którego odbędzie się szkolenie.
Liczba uczestników – 25 osób. Zgłoszenia przyjmowane będą od 27.08.2024 r. do 11.09.2024 r. włącznie. Od dnia 10.09.2024 r. wysyłane będą powiadomienia o
zakwalifikowaniu i
przydzielany dostęp do płatności osobom zakwalifikowanym. W przypadku dużej liczby
kandydatów przyjmować będziemy po jednym przedstawicielu z danego muzeum.
Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie wyłącznie obecność na obydwu częściach szkolenia.
Uwaga: wszystkie szkolenia NIM realizowane od początku kwietnia br., są opłacane poprzez tę stronę za pośrednictwem systemu płatności PayU. Umożliwia on skorzystanie z najpopularniejszych form płatności, takich jak przelew internetowy, karta kredytowa, BLIK itd. Instytut nie wystawia faktur przed dokonaniem płatności, jak również faktur pro-forma. System daje możliwość wygenerowania tradycyjnego druku przelewu bankowego (w dalszych krokach w kategorii „Przelew”), o zestawie danych zbieżnym z fakturą pro-forma. Po zaksięgowaniu wpłaty system wygeneruje fakturę i można będzie ją pobrać.
Ramowy program dzień I – 24.09.2024, wtorek (10:00-17:30):
Blok 1: Badania a rozwój publiczność muzeum - dr Beata Nessel-Łukasik, Instytut Filozofii i Socjologii, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie;
Blok 2: Muzeum a otoczenie społeczne - dr Beata Nessel-Łukasik;
Przejazd do Muzeum Nowej Huty - przedstawienie doświadczeń w
projektach opracowywanych we współpracy ze społecznością lokalną, zwiedzanie z przewodnikiem.
Ramowy program dzień II - 25.09.2024, środa (10:00-15:00):
Blok 3: Badania publiczności: „Dlaczego warto słuchać publiczności? Doświadczenie Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha” – Aleksandra Kalfas, Zastępczyni Dyrektorki ds. rozwoju i komunikacji, Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Blok 4: Budowanie relacji ze społecznością lokalną - dr Beata Nessel-Łukasik;
Blok 5: Wdrażanie
procesów społecznych (szanse i zagrożenia) - dr Beata Nessel-Łukasik.
Osoba do kontaktu z NIM w razie pytań programowych: Joanna Grzonkowska, jgrzonkowska@nim.gov.pl. Kontakt w
przypadku pytań organizacyjnych: szkolenia@nim.gov.pl.
PUBLICZNOŚĆ W MUZEUM
Warsztaty online adresowane są do wszystkich osób, które w muzeum współpracują z publicznością, prowadzą badania publiczności, opracowują raporty dotyczące odbiorców, przygotowują ofertę edukacyjną i towarzyszącą wystawom lub opracowują strategię rozwoju muzeum.
Celem szkolenia jest poszerzenie kompetencji i umiejętności muzealników prowadzących badania publiczności w zakresie gromadzenia i opracowywania wyników badań publiczności oraz poszerzanie metod i narzędzi pozwalających na analizę wybranych zagadnień (indywidualnych wywiadów pogłębionych, zogniskowanych wywiadów grupowych). Podczas dwudniowych spotkań o charakterze warsztatowym będziemy starali się omówić także opracowywanie wpisów do księgi gości i na stronach internetowych, kodowanie pytań otwartych w ankietach oraz analizę rozmów z publicznością. Postaramy się odpowiedzieć na pytanie, jak wykorzystywać wyniki badań, aby wiedza o publiczności nie ulegała rozproszeniu, tylko poszerzeniu? Problematykę tę będziemy omawiać w oparciu o efekty różnych projektów badawczych oraz w odniesieniu do rezultatów ćwiczeń praktycznych, które zaproponujemy uczestnikom tego szkolenia.
Warsztaty będą realizowane w dwóch częściach: 14 i 15 września 2023, w godz. od. 10.00 do 13.30.
Szkolenie zakłada aktywny udział – Uczestnicy będą komunikować się z wykorzystaniem kamer i mikrofonów.
Zalecenia techniczne:
1. Zainstalowana na komputerze aplikacja Zoom.
2. Stabilne i wydajne łącze internetowe (nie zalecamy korzystania z Internetu mobilnego).
3. Zestaw słuchawkowy z mikrofonem, na wypadek pogłosu.
Liczba uczestników – 20 osób. W przypadku dużej liczby kandydatów przyjmować będziemy po jednym przedstawicielu z danego muzeum. Zgłoszenia przyjmowane będą od 24.08.2023 r. do 31.08.2023 r. do godz. 15:00. W dniu 07.09.2023 r. roześlemy do Państwa powiadomienia o zakwalifikowaniu. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.
Ramowy program cz. I. – 14.09.2023 (10:00-13:30):
1. Blok 1: Opracowywanie wpisów. Kodowanie wyników badań ilościowych.
2. Blok 2: Pogłębiona analiza wyników badań jakościowych.
Ramowy program cz. II – 15.09.2023 (10:00-13:30):
1. Blok 3: Nowe narzędzia. IDI.
2. Blok 4: Nowe narzędzia. Zogniskowane wywiady grupowe.
Prowadzący:
prof. dr hab. Piotr T. Kwiatkowski, Uniwersytet SWPS,
dr Beata Nessel-Łukasik, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej.
Osoba do kontaktu w razie pytań programowych: Joanna Grzonkowska, jgrzonkowska@nimoz.pl.
Kontakt w przypadku pytań organizacyjnych: szkolenia@nimoz.pl.
PUBLICZNOŚĆ W MUZEUM
Warsztaty online adresowane są do wszystkich osób, które w muzeum współpracują z publicznością, prowadzą badania publiczności, opracowują raporty dotyczące odbiorców, przygotowują ofertę edukacyjną i towarzyszącą wystawom lub opracowują strategię rozwoju muzeum.
Celem szkolenia jest przybliżenie muzealnikom zasad projektowania działań pozwalających na poznanie bliżej publiczności ich muzeum. Punktem wyjścia do wspólnej dyskusji o prowadzeniu rozmów z osobami odwiedzającymi muzea i do ćwiczeń praktycznych związanych z tą tematyką będą doświadczenia nie tylko badaczy, ale też różnych osób pracujących w muzeach. W trakcie zajęć uczestnicy poznają rozmaite sposoby zbierania informacji na temat publiczności, a także formy ich opracowywania i wykorzystywania w praktyce. Dzięki temu otrzymają narzędzia do poszerzania swojej wiedzy o publiczności i używania jej na co dzień.
Szkolenie zakłada aktywny udział – Uczestnicy będą komunikować się z wykorzystaniem kamer i mikrofonów.
UWAGA: warsztaty w dwóch częściach – 14 marca i 15 marca 2023 r.
Zalecenia techniczne:
1. Zainstalowana na komputerze aplikacja Zoom.
2. Stabilne i wydajne łącze internetowe (nie zalecamy korzystania z Internetu mobilnego).
3. Zestaw słuchawkowy z mikrofonem, na wypadek pogłosu.
Liczba uczestników – 20 osób. W przypadku dużej liczby kandydatów przyjmować będziemy po jednym przedstawicielu z danego muzeum. Zgłoszenia przyjmowane będą od 21.02.2023 r. do 28.02.2023 r. do godz. 15:00. W dniu 07.03.2023 r. roześlemy do Państwa powiadomienia o zakwalifikowaniu. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.
Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie wyłącznie obecność na obydwu częściach szkolenia.
Ramowy program cz. I – 14.03.2023 r., godz. 10.00-13.30:
1. Blok 1: Publiczność muzeum: znana czy nieznana?
2. Blok 2: Pogłębianie wiedzy o publiczności na co dzień
Ramowy program cz. II - 15.03.2023 r., godz. 10.00-13.30:
1. Blok 3: Badania wybranych grup publiczności
2. Blok 4: Projektowanie zmian, czyli jak przełożyć wyniki badań na praktykę
Prowadzący:
dr Beata Nessel-Łukasik (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej)
prof. dr hab. Piotr T. Kwiatkowski (Uniwersytet SWPS)
Osoba do kontaktu z NIMOZ w razie pytań programowych Joanna Grzonkowska, jgrzonkowska@nimoz.pl.
Kontakt w
przypadku pytań organizacyjnych: szkolenia@nimoz.pl.
PUBLICZNOŚĆ W MUZEUM
Warsztaty online adresowane są do wszystkich osób, które w muzeum współpracują z publicznością, prowadzą badania publiczności, opracowują raporty dotyczące odbiorców, przygotowują ofertę edukacyjną i towarzyszącą wystawom lub opracowują strategię rozwoju muzeum.
Celem szkolenia jest poszerzenie kompetencji i umiejętności muzealników prowadzących badania publiczności w zakresie gromadzenia i opracowywania wyników badań publiczności oraz poszerzanie metod i narzędzi pozwalających na analizę wybranych zagadnień (indywidualnych wywiadów pogłębionych, zogniskowanych wywiadów grupowych). Podczas dwudniowych spotkań o charakterze warsztatowym będziemy starali się omówić także opracowywanie wpisów do księgi gości i na stronach internetowych, kodowanie pytań otwartych w ankietach oraz analizę rozmów z publicznością. Postaramy się odpowiedzieć na pytanie, jak wykorzystywać wyniki badań, aby wiedza o publiczności nie ulegała rozproszeniu, tylko poszerzeniu? Problematykę tę będziemy omawiać w oparciu o efekty różnych projektów badawczych oraz w odniesieniu do rezultatów ćwiczeń praktycznych, które zaproponujemy uczestnikom tego szkolenia.
Warsztaty będą realizowane w dwóch częściach: 29 i 30 września 2022, w godz. od. 10.00 do
13.30.
Szkolenie zakłada aktywny udział
– Uczestnicy będą komunikować się z wykorzystaniem kamer i mikrofonów.
Zalecenia techniczne:
1. Zainstalowana na komputerze aplikacja Zoom.
2. Stabilne i wydajne łącze internetowe (nie zalecamy korzystania z Internetu mobilnego).
3. Zestaw słuchawkowy z mikrofonem, na wypadek pogłosu.
Liczba uczestników – 20 osób. Na szkolenie zapraszamy maksymalnie po dwóch
przedstawicieli z danego muzeum. Zgłoszenia przyjmowane będą od 08.09.2022 r. do 15.09.2022 r.
do godz. 15:00. W dniu 22.09.2022 r. roześlemy do Państwa powiadomienia o
zakwalifikowaniu. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.
Ramowy program cz. I. – 29.09.2022:
1. Blok 1: Opracowywanie wpisów. Kodowanie wyników badań ilościowych.
2. Blok 2: Pogłębiona analiza wyników badań jakościowych.
Ramowy program cz. II – 30.09.2022:
1. Blok 3: Nowe narzędzia. IDI.
2. Blok 4: Nowe narzędzia. Zogniskowane wywiady grupowe.
Prowadzący:
prof. dr hab. Piotr T. Kwiatkowski, Uniwersytet SWPS,
dr Beata Nessel-Łukasik, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej.
Osoba do kontaktu w razie pytań programowych: Joanna Grzonkowska, jgrzonkowska@nimoz.pl.
Kontakt w
przypadku pytań organizacyjnych: Monika Jędralska, szkolenia@nimoz.pl.
PUBLICZNOŚĆ W MUZEUM
Warsztaty online adresowane są do wszystkich osób, które w muzeum współpracują z publicznością, prowadzą badania publiczności, opracowują raporty dotyczące odbiorców, przygotowują ofertę edukacyjną i towarzyszącą wystawom lub opracowują strategię rozwoju muzeum.
Celem szkolenia jest przybliżenie muzealnikom zasad projektowania działań pozwalających na poznanie bliżej publiczności ich muzeum. Punktem wyjścia do wspólnej dyskusji o prowadzeniu rozmów z osobami odwiedzającymi muzea i do ćwiczeń praktycznych związanych z tą tematyką będą doświadczenia nie tylko badaczy, ale też różnych osób pracujących w muzeach. W trakcie zajęć uczestnicy poznają rozmaite sposoby zbierania informacji na temat publiczności, a także formy ich opracowywania i wykorzystywania w praktyce. Dzięki temu otrzymają narzędzia do poszerzania swojej wiedzy o publiczności i używania jej na co dzień.
Szkolenie zakłada aktywny udział – Uczestnicy będą komunikować się z wykorzystaniem kamer i mikrofonów.
UWAGA: warsztaty w dwóch częściach – 31 marca i 1 kwietnia 2022 r.
Zalecenia techniczne:
1. Sesja szkolenia odbędzie się na platformie Zoom - zachęcamy do wcześniejszego zainstalowania aplikacji.
2. Stabilne i wydajne łącze internetowe (nie zalecamy korzystania z Internetu mobilnego).
3. Zestaw słuchawkowy z mikrofonem, na wypadek pogłosu.
Liczba uczestników – 20 osób. Na szkolenie zapraszamy po jednym przedstawicielu z danego muzeum. Zgłoszenia przyjmowane będą do 17.03.2022 r. do godz. 15:00. W dniu 24.03.2022 r. roześlemy do Państwa powiadomienia o zakwalifikowaniu. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.
Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie wyłącznie obecność na obydwu częściach szkolenia.
Prowadzący:
dr Beata Nessel-Łukasik (Akademia Pedagogiki Specjalnej)
prof. dr hab. Piotr T. Kwiatkowski (Uniwersytet SWPS)
Ramowy program:
cz. I. – 31.03.2022 (czwartek), godz. 13.00–16.30:
Blok 1: Publiczność muzeum: znana czy nieznana?
Blok 2: Pogłębianie wiedzy o publiczności na co dzień
cz. II – 01.04.2022 (piątek), godz. 10.00–13.30:
Blok 3: Badania wybranych grup publiczności
Blok 4: Projektowanie zmian, czyli jak przełożyć wyniki badań na praktykę
Osoba do kontaktu z NIMOZ w razie pytań programowych: Joanna Grzonkowska, jgrzonkowska@nimoz.pl.
Kontakt w przypadku pytań organizacyjnych: szkolenia@nimoz.pl.
PUBLICZNOŚĆ W MUZEUM
Szkolenie skierowane jest do pracowników muzeów. Głównym celem szkolenia jest poznanie bliżej oczekiwań osób starszych – jednej z powiększających się grup publiczności muzeów. W trakcie szkolenia uczestnicy będą mogli opracować zarówno charakterystykę tego typu odbiorców, jak również nakreślić obszar relacji zachodzących pomiędzy osobami starszymi a różnymi typami muzeów. Dzięki temu zweryfikują zakres potrzeb tej grupy w różnych polach działań instytucji oraz dookreślą korzyści, jakie może przynieść muzeum współpraca z osobami starszymi. Uczestnicy szkolenia poznają narzędzia przydatne przy opracowaniu oferty oraz do współpracy z osobami starszymi.
Szkolenie będzie miało formę wykładów połączonych z elementami pracy w grupach i warsztatami. Uczestnicy będą komunikować się z wykorzystaniem kamer i mikrofonów.
Prowadzenie szkolenia: Beata Nessel-Łukasik (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej), Małgorzata Wiktorko (Muzeum Sztuki w Łodzi).
Zalecenia techniczne:
1. Przeglądarka Chrome lub Firefox (w aktualnej wersji).
2. Stabilne i wydajne łącze internetowe, zalecamy nie wykorzystywanie Internetu mobilnego.
3. Komputer wyprodukowany nie później niż 3 lata wstecz z procesorem minimum i5 lub równoważnym, wyposażony w mikrofon i kamerę.
4. Zestaw słuchawkowy z mikrofonem, na wypadek pogłosu.
Liczba uczestników – 20 osób. Na szkolenie zapraszamy maksymalnie po dwóch przedstawicieli z danego muzeum. Zgłoszenia przyjmowane będą od 08.09.2021 do 15.09.2021 r. do godz. 15:00. W dniu 22.09.2021. r. roześlemy do Państwa powiadomienia o zakwalifikowaniu. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.
Program ramowy:
Dzień I: 29.09.2021
Dzień II: 30.09.20221
W przypadku pytań dotyczących kwestii organizacyjnych prosimy o kontakt: szkolenia@nimoz.pl
W przypadku pytań dotyczących kwestii programowych prosimy o kontakt: Izabela Łapacz ilapacz@nimoz.pl lub Michał Kulik mkulik@nimoz.pl.
PUBLICZNOŚĆ W MUZEUM
Warsztaty online adresowane są do wszystkich osób, które w muzeum współpracują z publicznością, prowadzą badania publiczności, opracowują raporty dotyczące odbiorców, przygotowują ofertę edukacyjną i towarzyszącą wystawom lub opracowują strategię rozwoju muzeum.
Celem szkolenia jest przybliżenie muzealnikom zasad projektowania działań pozwalających na poznanie bliżej publiczności ich muzeum. Punktem wyjścia do wspólnej dyskusji o prowadzeniu rozmów z osobami odwiedzającymi muzea i do ćwiczeń praktycznych związanych z tą tematyką będą doświadczenia nie tylko badaczy, ale też różnych osób pracujących w muzeach. W trakcie zajęć uczestnicy poznają rozmaite sposoby zbierania informacji na temat publiczności, a także formy ich opracowywania i wykorzystywania w praktyce. Dzięki temu otrzymają narzędzia do poszerzania swojej wiedzy o publiczności i używania jej na co dzień.
Warsztaty obejmą dwie sesje online, realizowane 21 i 23 kwietnia 2021 r.
Warsztaty zakładają aktywny udział – uczestnicy będą komunikować się z wykorzystaniem kamer i mikrofonów.
Zalecenia techniczne dla uczestników warsztatów:
1. Przeglądarka Chrome lub Firefox (w aktualnej wersji).
2. Stabilne i wydajne łącze internetowe, zalecamy nie wykorzystywanie Internetu mobilnego.
3. Komputer wyprodukowany nie później niż 3 lata wstecz z procesorem minimum i5 lub równoważnym, wyposażony w mikrofon i kamerę.
4. Zestaw słuchawkowy z mikrofonem, na wypadek pogłosu.
Liczba uczestników – 20 osób. Na szkolenie zapraszamy maksymalnie po dwóch przedstawicieli z danego muzeum. Zgłoszenia przyjmowane będą do 08.04.2021 r. do godz. 15:00. W dniu 14.04.2021 r. roześlemy do Państwa powiadomienia o zakwalifikowaniu. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.
Dwudniowe warsztaty online:
21.04.2021 r. (środa), godz. 10.00-13.30. Ramowy program cz. I:
Blok 1: Publiczność muzeum: znana czy nieznana?
Blok 2: Pogłębianie wiedzy o publiczności na co dzień
23.04.2021 r. (piątek), godz. 10.00-13.30. Ramowy program cz. II:
Blok 3: Badania wybranych grup publiczności
Blok 4: Projektowanie zmian, czyli jak przełożyć wyniki badań na praktykę
Prowadzenie: Beata Nessel-Łukasik (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej), Piotr T. Kwiatkowski (Uniwersytet SWPS).
PUBLICZNOŚĆ W MUZEUM
Warsztaty online adresowane są do wszystkich osób, które w muzeum współpracują z publicznością, prowadzą badania publiczności, opracowują raporty dotyczące odbiorców, przygotowują ofertę edukacyjną i towarzyszącą wystawom lub opracowują strategię rozwoju muzeum.
Wymagania techniczne obowiązujące uczestników warsztatów:
Liczba uczestników – 20 osób. Na szkolenie zapraszamy maksymalnie po dwóch przedstawicieli z danego muzeum. Zgłoszenia przyjmowane będą do 17.11.2020 r. do godz. 15:00. W dniu 20.11.2020 r. roześlemy do Państwa powiadomienia o zakwalifikowaniu. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.
Warsztaty online 27.11.2020 (piątek), godz. 09:00-16:45. Ramowy program:
W przypadku pytań dotyczących kwestii organizacyjnych prosimy o kontakt: szkolenia@nimoz.pl, w przypadku pytań dotyczących kwestii merytorycznych: Joanna Grzonkowska: jgrzonkowska@nimoz.pl.
PUBLICZNOŚĆ W MUZEUM
ZAPRASZAMY NA NOWE SZKOLENIE NIMOZu.
Celem szkolenia jest poznanie bliżej oczekiwań osób starszych - jednej z powiększających się stale grup publiczności muzeów. W trakcie szkolenia uczestnicy będą mogli opracować zarówno charakterystykę tego typu odbiorców, jak również nakreślić obszar relacji zachodzących pomiędzy osobami starszymi a różnymi typami muzeów. Dzięki temu zweryfikują zakres potrzeb tej grupy w różnych polach działań instytucji oraz dookreślą korzyści, jakie może przynieść muzeum współpraca z osobami starszymi. Uczestnicy szkolenia poznają narzędzia przydatne przy opracowaniu oferty oraz do współpracy z osobami starszymi.
Szkolenie odbędzie się w dniach 21-22 listopada2019 r. (czwartek-piątek) w siedzibie Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów w Warszawie przy ul. Goraszewskiej 7 (wejście od ul. Jodłowej). Zapraszamy wyłącznie osoby pracujące w muzeach (zatrudnione na umowę o pracę, umowę o dzieło lub umowę zlecenie), maksimum dwie osoby z jednego muzeum.Nabór trwa do 6 listopada, do godziny 12:00.
Informację o przyjęciu na szkolenie lub zapisie na listę rezerwową otrzymacie Państwo osobnym mailem po zakończeniu naboru, w dniach 7-8 listopada.
PROGRAM SZKOLENIA
PUBLICZNOŚĆ W MUZEUM
Celem szkolenia jest wskazanie korzyści płynących z
prowadzenia przez muzea badań dotyczących własnej publiczności oraz omówienie
metod pozwalających na poznanie różnych grup odwiedzających muzeum i
projektowanie rozwoju publiczności. Punktem wyjścia do dyskusji i ćwiczeń
praktycznych będzie wymiana poglądów na temat publiczności muzeów. W trakcie zajęć
uczestnicy będą poznawać różne sposoby zbierania informacji na temat
publiczności, rozmaite formy ich opracowywania i wykorzystywania w praktyce. Dzięki
temu otrzymają narzędzia do zdobywania wiedzy w tym zakresie i jej używania na
co dzień.
Prowadzący: Piotr T. Kwiatkowski, B. Nessel-Łukasik
Liczba uczestników to 20 osób.Prosimy, aby osoby zgłaszające się zakładały swoje konto
osobiście, podając indywidualny adres email.
Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać
będzie wyłącznie obecność na całym szkoleniu.
PROGRAM SZKOLENIA
23 MAJA (CZWARTEK)
Dzień pierwszy: 10.00 – 17.00 (7h)
24 MAJA (PIĄTEK)
Dzień drugi: 09.00 –
15.00 (6h)
PUBLICZNOŚĆ W MUZEUM
Zapraszamy na kolejne szkolenie dotyczące prowadzenia badań publiczności muzeów. Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób, które w muzeum współpracują z publiczności, prowadzą badania publiczności, opracowują raporty dotyczące odbiorców, przygotowują ofertę edukacyjną i towarzyszącą wystawom lub opracowują strategię rozwoju muzeum.
Celem szkolenia jest przybliżenie muzealnikom zasad projektowania działań pozwalających na poznanie bliżej publiczności ich muzeum. Punktem wyjścia do wspólnej dyskusji o prowadzeniu rozmów z osobami odwiedzającymi muzea i do ćwiczeń praktycznych związanych z tą tematyką będą doświadczenia nie tylko badaczy, ale też różnych osób pracujących w muzeach. W trakcie zajęć uczestnicy poznają rozmaite sposoby zbierania informacji na temat publiczności, a także formy ich opracowywania i wykorzystywania w praktyce. Dzięki temu otrzymają narzędzia do poszerzania swojej wiedzy o publiczności i używania jej na co dzień.
Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie wyłącznie obecność na całym szkoleniu. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.
Maksymalna liczba uczestników to 20 osób.
W szkoleniu mogą wziąć udział tylko 2 osoby z danego muzeum.
Prosimy, aby osoby zgłaszające się zakładały swoje konto osobiście, podając indywidualny adres email.
Zgłoszenia przyjmowane będą do 28 września 2018 r. do
godziny 10:00, wyłącznie za pośrednictwem systemu Moodle.
Informację o przyjęciu na szkolenie bądź wpisie na listę rezerwową roześlemy do Państwa w osobnym mailu.
PROGRAM SZKOLENIA
PUBLICZNOŚĆ W MUZEUM
Celem szkolenia jest wskazanie korzyści płynących z
prowadzenia przez muzea badań dotyczących własnej publiczności oraz omówienie
metod pozwalających na poznanie różnych grup odwiedzających muzeum i
projektowanie rozwoju publiczności. Punktem wyjścia do dyskusji i ćwiczeń
praktycznych będzie wymiana poglądów na temat publiczności muzeów. W trakcie zajęć
uczestnicy będą poznawać różne sposoby zbierania informacji na temat
publiczności, rozmaite formy ich opracowywania i wykorzystywania w praktyce. Dzięki
temu otrzymają narzędzia do zdobywania wiedzy w tym zakresie i jej używania na
co dzień.
Prowadzący: Piotr T. Kwiatkowski, B. Nessel-Łukasik
Liczba uczestników to 20 osób.24 MAJA (CZWARTEK)
Dzień pierwszy: 10.00 – 17.00 (7h)
25 MAJA (PIĄTEK)
Dzień drugi: 09.00 – 15.00 (6h)
PUBLICZNOŚĆ W MUZEUM
Celem szkolenia jest poznanie bliżej oczekiwań osób starszych - jednej z powiększających się stale grup publiczności muzeów. W trakcie szkolenia uczestnicy będą mogli opracować zarówno charakterystykę tego typu odbiorców, jak również nakreślić obszar relacji zachodzących pomiędzy osobami starszymi a różnymi typami muzeów. Dzięki temu zweryfikują zakres potrzeb tej grupy w różnych polach działań instytucji oraz dookreślą korzyści, jakie może przynieść muzeum współpraca z osobami starszymi. Uczestnicy szkolenia poznają narzędzia przydatne przy opracowaniu oferty oraz do współpracy z osobami starszymi.
Szkolenie odbędzie się w dniach 16-17 kwietnia 2020 r. (czwartek-piątek) w siedzibie Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów w Warszawie przy ul. Goraszewskiej 7 (wejście od ul. Jodłowej).Nabór trwa do 26 marca, do godziny 12:00.
Informację
o przyjęciu na szkolenie lub zapisie na listę rezerwową otrzymacie
Państwo osobnym mailem po zakończeniu naboru, do dniach 30 marca.
PROGRAM SZKOLENIA