Przejdź do głównej zawartości

Liczba kategorii kursów: 13

Jak tworzyć skuteczne kampanie reklamowe w mediach społecznościowych?
BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM
Wejdź do kursu

BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM

Jak tworzyć skuteczne kampanie reklamowe w mediach społecznościowych?

Szkolenie skierowane jest do pracowników muzeów prowadzących media społecznościowe instytucji. Jak planować, tworzyć i zarządzać kampaniami sprzedażowymi i wizerunkowymi na Instagramie, Facebooku czy TikToku? W jaki sposób dobierać treści i materiały wizualne, aby reklama przyciągnęła jak największe grono odbiorców? Jak skutecznie docierać do naszej potencjalnej publiczności? W trakcie szkolenia wspólnie przejdziemy przez Menedżera Reklam i krok po kroku opracujemy przykładową kampanię reklamową.

Szkolenie przeznaczone jest dla osób średniozaawansowanych, których instytucje są obecne na Facebooku i Instagramie.

Spotkanie będzie miało charakter wykładowy – planowana jest część teoretyczna z wykorzystaniem Menedżera Reklam. Uczestnicy będą mieli możliwość zadawania pytań z wykorzystaniem mikrofonów i kamer lub poprzez czat.


Zalecenia techniczne:

1. Zainstalowana na komputerze aplikacja Zoom.

2. Stabilne i wydajne łącze internetowe (nie zalecamy korzystania z Internetu mobilnego).

3. Zestaw słuchawkowy z mikrofonem, na wypadek pogłosu.


Zgłoszenia przyjmowane będą od 25.02.2025 do 06.03.2025 r. do godz. 15:00. Do tego dnia aktywna będzie również krótka obowiązkowa ankieta wstępna. W dniu 11.03.2025 r. roześlemy do Państwa powiadomienia o zakwalifikowaniu i przydzielimy dostęp do płatności osobom zakwalifikowanym. Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie obecność na całym szkoleniu.


Uwaga: wszystkie szkolenia NIM realizowane od początku lutego 2025 r. są opłacane z góry przelewem na podstawie faktury pro-forma. Po zakwalifikowaniu na szkolenie kandydat uzyska możliwość wygenerowania w systemie faktury pro-forma.


Ramowy program:

25.03.2025 r. (10:00-14:00):

·       Kampanie organiczne/prowadzone poza systemem reklamowym Facebooka/Instagrama

·       Wytyczne UOKiK

·       Jak mierzyć sukces i rozwój? (Key Performance Indicators)

·       Jak tworzyć treści, które przyciągają? Copywriting w reklamie

·       Jak dobierać atrakcyjne materiały wizualne?

·       Jak stworzyć prostą grafikę reklamową? 

·       Case studies i dobre praktyki (w tym reakcje na nieprzychylne komentarze)

26.03.2025 r. (10:00-14:00):

·       Kampanie płatne na Facebooku i Instagramie. Wstęp do Menedżera Reklam

·       Piksel Facebooka

·       Cele kampanii

·       Harmonogram i budżet

·       Szczególne kategorie reklam, treści niedozwolone

·       Projektowanie, ustawianie, targetowanie i retargetowanie grup docelowych

·       Nadzorowanie kampanii reklamowej, analiza i interpretacja wyników

·       Jak być na bieżąco: polecane źródła i narzędzia


Prowadzące:
Aleksandra Długołęcka - historyczka sztuki, ekspertka w zakresie komunikacji, PR i marketingu online. Główna specjalistka ds. promocji w Fundacji Common Arts.

Anna Szałas - historyczka sztuki, ekspertka w zakresie komunikacji online i rozwoju publiczności instytucji kultury. Specjalistka ds. Otwartej Kultury w Fundacji Centrum Cyfrowe.


Osoba do kontaktu z NIM w razie pytań merytorycznych: azugaj@nim.gov.pl

Kontakt w sprawach organizacyjnych: szkolenia@nim.gov.pl

 wtorek, 25 marca 2025, 10:00
 środa, 26 marca 2025, 14:00
 online (szkolenia realizowane przez internet)
 25
 Odbył się / Zakończony
 Ceny netto
Muzea z Wykazu muzeów:
250,00 PLN
Pozostałe muzea i inne instytucje kultury:
300,00 PLN
Pozostałe instytucje, organizacje i podmioty komercyjne:
500,00 PLN
Budowanie relacji muzeum z mediami
BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM
Wejdź do kursu

BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM

Budowanie relacji muzeum z mediami

Szkolenie z zakresu efektywnej komunikacji z mediami i PR-u oferty programowej muzeum oraz muzeum jako miejsca spędzania wolnego czasu. Ze szczególnym uwzględnieniem, organizacji konferencji prasowych, komunikacji online i offline, przygotowania materiałów prasowych oraz wprowadzenia do wystąpień publicznych (radio, telewizja, podcast). W warsztatowej części szkolenia wspólnie zastanowimy się nad doborem komunikatu i przygotowaniem planu PR do konkretnego wydarzenia muzealnego. Dodatkowym walorem szkolenia będzie możliwość prześledzenia case studies komunikacji wystaw czasowych Muzeum POLIN. W tym wystawy „(po)ŻYDOWSKIE. Sztetl Opatów oczami Majera Kirszenblata”, która zwraca uwagę na materialną i niematerialną przeszłość miasteczka zadając równolegle pytania o teraźniejszość i przyszłość tego dziedzictwa.

Grupa odbiorców: specjaliści i specjalistki  ds. promocji, pracownicy działów promocji i komunikacji, specjaliści i specjalistki ds. kontaktów z mediami, pracownicy biura prasowego, koordynatorzy wydarzeń programowych i edukacyjnych, rzecznicy prasowi, pracownicy muzeów szykujący informacje o ofercie muzealnej dla działów promocji.

Szkolenie odbędzie się w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie.

 

Liczba uczestników – 25 osób. Zgłoszenia przyjmowane będą od 12 września do 23 września do godz. 15:00 (do tego czasu aktywna będzie też krótka obowiązkowa ankieta wstępna). W dniu 25 września br. roześlemy do Państwa powiadomienia o zakwalifikowaniu i przydzielimy dostęp do płatności osobom zakwalifikowanym. W przypadku dużej liczby kandydatów przyjmować będziemy po jednym przedstawicielu z danego muzeum.

 

Uwaga: wszystkie szkolenia NIM realizowane od początku kwietnia br. są opłacane poprzez tę stronę za pośrednictwem systemu płatności PayU. Umożliwia on skorzystanie z najpopularniejszych form płatności, takich jak przelew internetowy, karta kredytowa, BLIK itd. Instytut nie wystawia faktur przed dokonaniem płatności, jak również faktur pro-forma. System daje możliwość wygenerowania tradycyjnego druku przelewu bankowego (w dalszych krokach w kategorii „Przelew”), o zestawie danych zbieżnym z fakturą pro-forma. Po zaksięgowaniu wpłaty system wygeneruje fakturę i można będzie ją pobrać.

 

Program ramowy:

- Cześć teoretyczna:

- Przygotowanie materiałów prasowych

- Przygotowanie wystąpień publicznych

- Organizacja konferencji prasowych

- Omówienie wybranych case studies

- Cześć warsztatowa:

- Dobór komunikatów do wydarzenia muzealnego

- Tworzenie planu PR do wydarzenia muzealnego  

 

Prowadząca:  Marta Dziewulska, Kierowniczka Sekcji Biuro Prasowe Rzeczniczka Prasowa, Dział Komunikacji Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN


Kontakt w sprawach programowych: Dominika Mroczkowska-Rusiniak, drusiniak@nim.gov.pl.

Kontakt w sprawach organizacyjnych: szkolenia@nim.gov.pl.

 środa, 9 października 2024, 10:00
 środa, 9 października 2024, 16:00
 Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie (Mordechaja Anielewicza 6, 00-157 Warszawa)
 25
 Odbył się / Zakończony
 Ceny netto
Muzea z Wykazu muzeów:
300,00 PLN
Pozostałe muzea i inne instytucje kultury:
400,00 PLN
Pozostałe instytucje, organizacje i podmioty komercyjne:
800,00 PLN
Budowanie wizerunku i promocja muzeum w mediach społecznościowych
BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM
Wejdź do kursu

BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM

Budowanie wizerunku i promocja muzeum w mediach społecznościowych

Media społecznościowe są źródłem informacji, rozrywki, kontaktu z bliskimi. Towarzyszą nam przez cały dzień. Co możemy zrobić, aby jak najlepiej wykorzystać obecność naszego muzeum w tym obszarze komunikacji? Przeglądając media społecznościowe, użytkownik w ciągu ułamku sekundy podejmuje decyzję o tym, czy zatrzymać swój wzrok na danym poście. Co możemy zrobić, aby nasze treści przykuwały uwagę odbiorcy? Jak pisać teksty online, by być czytanym, zrozumianym i zapamiętanym? W jaki sposób tworzyć angażujące i wartościowe posty w czasach, kiedy media społecznościowe zalewają sensacyjne wiadomości, fake newsy, memy i inne łatwo „konsumowane” treści? Co robić, kiedy dotyka nas hejt lub krytyka? Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak wykorzystać Facebooka, Instagrama, TikToka czy Linkedina do kreowania wizerunku instytucji i rozwoju publiczności. Przyjrzymy się też kilku najciekawszym realizacjom udanych strategii zarówno dużych, jak i mniejszych muzeów.

Szkolenie jest przeznaczone dla osób pracujących na co dzień z mediami społecznościowymi.  Poprowadzą je: Ola Długołęcka i Ania Szałas – historyczki sztuki, które poznały się w zespole komunikacji w Muzeum Narodowym w Warszawie. Owocem ich współpracy była m.in. I nagroda w przeglądzie "Muzeum Widzialne" 2019 w kategorii Media Społecznościowe za rozwój Instagrama @NationalMuseumInWarsaw. Od 2020 roku prowadzą wspólnie bloga oraz agencję komunikacji digital Sztuka do kawy.

Szkolenie realizowane jest w dwóch częściach: 08.04.2024 r. (poniedziałek) i 10.04.2024 r. (środa).


Zalecenia techniczne:

1. Zainstalowana na komputerze aplikacja Zoom.

2. Stabilne i wydajne łącze internetowe (nie zalecamy korzystania z Internetu mobilnego).

3. Zestaw słuchawkowy z mikrofonem, na wypadek pogłosu.


Zgłoszenia przyjmowane są od 11.03.2024 do 18.03.2024 r. do godz. 15:00. Do tego czasu dostępna będzie również krótka obowiązkowa ankieta wstępna. W dniu 22.03.2024 r. roześlemy do Państwa powiadomienia o zakwalifikowaniu i przydzielimy dostęp do płatności osobom zakwalifikowanym. W przypadku dużej liczby kandydatów przyjmować będziemy po jednym przedstawicielu z danego muzeum. Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie wyłącznie obecność na obu częściach szkolenia.


Ramowy program

    - O mediach społecznościowych i ich korzyściach dla muzeów
    - Zachowania użytkowników/-czek mediów społecznościowych w Polsce
    - Jak z mediów społecznościowych korzystają muzea?
    - Bez społeczności nie ma mediów społecznościowych: do kogo mówimy, do kogo chcemy mówić?
    - Kilka słów o statystykach i badaniach publiczności
    - O czym pamiętać, gdy tworzymy treści przeznaczone do mediów społecznościowych?
    - Jak pisać teksty online, by być czytanym, zrozumianym i zapamiętanym?
    - Sztuczna inteligencja (AI) w copywritingu
    - Siła obrazów. Co zawierają ilustracje, które zatrzymują scrollujących? Czego unikać przy doborze materiałów wizualnych?
    - „Niech żyje treść!” czyli content marketing w mediach społecznościowych
    - Strategie i trendy w komunikacji i marketingu online
    - Jak mierzyć nasze cele i sukcesy? Jak rozpoznać, że budujemy zaangażowaną społeczność wokół profilu naszej instytucji?
    - Skąd czerpać inspirację? Przegląd wybranych strategii i case studies
    - Co robić, kiedy dotyka nas hejt lub krytyka?
    - Komunikacja kryzysowa
    - Zoom na Facebooka: specyfika platformy, najnowsze narzędzia i funkcje
    - Zoom na Instagrama: specyfika platformy, najnowsze narzędzia i funkcje
    - Krótkie formaty video, czyli Instagram Reels i TikTok: instrukcja obsługi, przykłady
    - Zoom na X (Twittera), LinkedIna, YouTube’a, podcasty i inne media społecznościowe
    - Dostępność cyfrowa w mediach społecznościowych
    - Jak być na bieżąco? Polecane źródła i narzędzia


Kontakt w przypadku pytań dotyczących kwestii programowych: Dominika Mroczkowska-Rusiniak, drusiniak@nim.gov.pl

Kontakt w sprawach organizacyjnych: szkolenia@nim.gov.pl.

 poniedziałek, 8 kwietnia 2024, 10:00
 środa, 10 kwietnia 2024, 14:00
 online (szkolenia realizowane przez internet)
 35
 Odbył się / Zakończony
 Ceny netto
Muzea z Wykazu muzeów:
250,00 PLN
Pozostałe muzea i inne instytucje kultury:
300,00 PLN
Pozostałe instytucje, organizacje i podmioty komercyjne:
500,00 PLN
Jak tworzyć skuteczne kampanie reklamowe w mediach społecznościowych?
BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM
Wejdź do kursu

BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM

Jak tworzyć skuteczne kampanie reklamowe w mediach społecznościowych?

Szkolenie skierowane jest do pracowników muzeów prowadzących media społecznościowe instytucji. Jak planować, tworzyć i zarządzać kampaniami sprzedażowymi i wizerunkowymi na Instagramie, Facebooku czy TikToku? W jaki sposób dobierać treści i materiały wizualne, aby reklama przyciągnęła jak największe grono odbiorców? Jak skutecznie docierać do naszej potencjalnej publiczności? W trakcie szkolenia wspólnie przejdziemy przez Menedżera Reklam i krok po kroku opracujemy przykładową kampanię reklamową.

Szkolenie przeznaczone jest dla osób średniozaawansowanych, których instytucje są obecne na Facebooku i Instagramie.

Spotkanie będzie miało charakter wykładowo-warsztatowy – planowana jest część teoretyczna oraz praktyczna z wykorzystaniem Menedżera Reklam. Uczestnicy będą mieli możliwość zadawania pytań z wykorzystaniem mikrofonów i kamer lub poprzez czat. Prosimy uczestników szkolenia o wcześniejsze upewnienie się, że mają dostęp administratorski do Menedżera Firmy powiązanym z profilem na Facebooku i Instagramie.

Szkolenie realizowane jest w dwóch częściach: 18.10.2023 r. (środa) i 20.10.2023 r. (piątek).


Zalecenia techniczne:

1. Zainstalowana na komputerze aplikacja Zoom.

2. Stabilne i wydajne łącze internetowe (nie zalecamy korzystania z Internetu mobilnego).

3. Zestaw słuchawkowy z mikrofonem, na wypadek pogłosu.

 

Liczba uczestników – 25 osób. W przypadku dużej liczby kandydatów przyjmować będziemy po jednym przedstawicielu z danego muzeum. Zgłoszenia przyjmowane będą od 27.09.2023 r. do 04.10.2023 r. do godz. 15:00. Do tego czasu dostępna będzie również krótka obowiązkowa ankieta wstępna. W dniu 11.10.2023 r. roześlemy do Państwa powiadomienia o zakwalifikowaniu. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie wyłącznie obecność na wszystkich częściach szkolenia.


Ramowy program:

18.10.2023 r. (10:00-15:00):

- Kampanie organiczne/prowadzone poza systemem reklamowym Facebooka/Instagrama

- Wytyczne UOKiK

- Jak mierzyć sukces i rozwój? (Key Performance Indicators)

- Jak tworzyć treści, które przyciągają? Copywriting w reklamie

- Jak dobierać atrakcyjne materiały wizualne?

- Jak stworzyć prostą grafikę reklamową?

- Case studies i dobre praktyki (w tym reakcje na nieprzychylne komentarze)

- Jak być na bieżąco: polecane źródła i narzędzia

 

20.10.2023 r. (11:00-14:00):

- Kampanie płatne na Facebooku i Instagramie. Wstęp do Menedżera Reklam

- Pixel Facebooka

- Cele kampanii

- Harmonogram i budżet

- Szczególne kategorie reklam, treści niedozwolone

- Projektowanie, ustawianie, targetowanie i retargetowanie grup docelowych

- Ustawienie reklamy

- Nadzorowanie kampanii reklamowej, analiza i interpretacja wyników

 

Osoby prowadzące:

Anna Szałas – Sztuka do Kawy

Aleksandra Długołęcka – Sztuka do Kawy

 

Kontakt w przypadku pytań dotyczących kwestii programowych: Dominika Mroczkowska-Rusiniak, drusiniak@nimoz.pl

Kontakt w sprawach organizacyjnych: szkolenia@nimoz.pl.

 środa, 18 października 2023, 10:00
 piątek, 20 października 2023, 14:00
 online (szkolenia realizowane przez internet)
 25
 Odbył się / Zakończony
Budowanie relacji z mediami
BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM
Wejdź do kursu

BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM

Budowanie relacji z mediami

Szkolenie warsztatowe z zakresu efektywnej komunikacji z mediami i PR-u oferty programowej muzeum oraz muzeum jako miejsca spędzania wolnego czasu. Ze szczególnym uwzględnieniem, organizacji konferencji prasowych, komunikacji online i offline, przygotowania materiałów prasowych oraz wprowadzenia do wystąpień publicznych (radio, telewizja, podcast). W warsztatowej części szkolenia wspólnie zastanowimy się nad doborem komunikatu i przygotowaniem planu PR do konkretnego wydarzenia muzealnego.

Grupa odbiorców: specjaliści i specjalistki ds. promocji, pracownicy działów promocji i komunikacji, specjaliści i specjalistki ds. kontaktów z mediami, pracownicy biura prasowego, koordynatorzy wydarzeń programowych i edukacyjnych, rzecznicy prasowi, pracownicy muzeów szykujący informacje o ofercie muzealnej dla działów promocji.


Liczba uczestników – 25 osób. Zgłoszenia przyjmowane będą od 11 sierpnia do 18 sierpnia, do godz. 15:00 (do tego czasu aktywna będzie krótka obowiązkowa ankieta wstępna). Informacje o zakwalifikowaniu na szkolenie rozesłane zostaną w dniu 25 sierpnia br. W przypadku dużej liczby kandydatów przyjmować będziemy po jednym przedstawicielu z danego muzeum. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

Szkolenie odbędzie się w Muzeum Azji i Pacyfiku w Warszawie.


Program ramowy (godz. 10:00-16:00):

Część teoretyczna:

1.       Przygotowanie materiałów prasowych

2.       Przygotowanie wystąpień publicznych

3.       Organizacja konferencji prasowych

4.       Omówienie wybranych case studies

Część warsztatowa:

1.       Dobór komunikatów do wydarzenia muzealnego

2.       Tworzenie planu PR do wydarzenia muzealnego  


Prowadząca: Marta Dziewulska, Kierowniczka Sekcji Biuro Prasowe Rzeczniczka Prasowa, Dział Komunikacji Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.


Kontakt w sprawach programowych: Dominika Mroczkowska-Rusiniak, drusiniak@nimoz.pl.

Kontakt w sprawach organizacyjnych: szkolenia@nimoz.pl.

 piątek, 8 września 2023, 10:00
 piątek, 8 września 2023, 16:00
 MAiP (Muzeum Azji i Pacyfiku, ul. Solec 24, 00-403 Warszawa)
 25
 Odbył się / Zakończony
Zarządzanie mediami społecznościowymi - Instagram
BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM
Wejdź do kursu

BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM

Zarządzanie mediami społecznościowymi - Instagram

Szkolenie skierowane jest do pracowników muzeów prowadzących media społecznościowe instytucji. Podczas spotkania poruszone zostaną zagadnienia budowy marki, strategii komunikacji oraz rozwoju publiczności w mediach społecznościowych (ze szczególnym uwzględnieniem platformy Instagram), content marketingu, budowaniu zasięgu, działań wizerunkowych muzeum. Poruszony zostanie także temat dostępności treści dla osób o szczególnych potrzebach. Szkolenie przeznaczone jest dla osób początkujących i średniozaawansowanych, których instytucje są obecne na Instagramie.

Spotkanie będzie miało charakter wykładowy – uczestnicy będą mieli możliwość zadawania pytań z wykorzystaniem mikrofonów i kamer lub poprzez czat.

Szkolenie realizowane jest w dwóch częściach: 22.03.2023 r. (środa) i 24.03.2023 r. (piątek).


Zalecenia techniczne:

1.       Zainstalowana na komputerze aplikacja Zoom.

2.       Stabilne i wydajne łącze internetowe (nie zalecamy korzystania z Internetu mobilnego).

3.       Zestaw słuchawkowy z mikrofonem, na wypadek pogłosu.


Liczba uczestników – 35 osób. W przypadku dużej liczby kandydatów przyjmować będziemy po jednym przedstawicielu z danego muzeum. Zgłoszenia przyjmowane będą od 01.03.2023 r. do 08.03.2023 r. do godz. 15:00. Do tego czasu dostępna będzie również krótka obowiązkowa ankieta wstępna. W dniu 15.03.2023 r. roześlemy do Państwa powiadomienia o zakwalifikowaniu. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie wyłącznie obecność na wszystkich częściach szkolenia.


Ramowy program:

22.03.2023 r. (10:00-14:00):

·       Zachowania użytkowników/-czek Instagrama w Polsce

·       Bez społeczności nie ma mediów społecznościowych: do kogo chcemy mówić na podstawie badań publiczności

·       Jak pisać teksty przeznaczone na Instagram? + temat sztucznej inteligencji (AI) w copywritingu

·       Jak dobierać materiały wizualne?

·       Instagram Stories: dobre praktyki, przykłady, narzędzia

·       Krótkie formaty video, czyli Instagram Reels: podstawowa instrukcja obsługi, case studies, przykłady, narzędzia

·       Trendy na Instagramie: BeReal, TikTok

24.03.2023 r. (11:00-14:00):

·       Dostępność w komunikacji

·       Jak mierzyć sukces? Key Performance Indicators

·       Kampanie reklamowe

·       Przegląd strategii i case studies ku inspiracji

·       Kilka słów o komunikacji kryzysowej

·       Jak być na bieżąco: polecane źródła i narzędzia


Osoby prowadzące:

o   Anna Szałas – Sztuka do Kawy

o   Aleksandra Długołęcka – Sztuka do Kawy

o   Marta Piwowarska – Fundacja Kultury bez Barier


Kontakt w przypadku pytań dotyczących kwestii programowych: Andrzej Zugaj, azugaj@nimoz.pl. Kontakt w sprawach organizacyjnych: szkolenia@nimoz.pl.

 środa, 22 marca 2023, 10:00
 piątek, 24 marca 2023, 14:00
 online (szkolenia realizowane przez internet)
 35
 Odbył się / Zakończony
Budowanie relacji z mediami
BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM
Wejdź do kursu

BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM

Budowanie relacji z mediami

Szkolenie warsztatowe z zakresu efektywnej komunikacji z mediami i PR-u oferty programowej muzeum oraz muzeum jako miejsca spędzania wolnego czasu. Ze szczególnym uwzględnieniem, organizacji konferencji prasowych, komunikacji online i offline, przygotowania materiałów prasowych oraz wprowadzenia do wystąpień publicznych (radio, telewizja, podcast). W warsztatowej części szkolenia wspólnie zastanowimy się nad doborem komunikatu i przygotowaniem planu PR do konkretnego wydarzenia muzealnego.

Grupa odbiorców: specjaliści i specjalistki ds. promocji, pracownicy działów promocji i komunikacji, specjaliści i specjalistki ds. kontaktów z mediami, pracownicy biura prasowego, koordynatorzy wydarzeń programowych i edukacyjnych, rzecznicy prasowi, pracownicy muzeów szykujący informacje o ofercie muzealnej dla działów promocji.


Liczba uczestników – 25 osób. Zgłoszenia przyjmowane będą do 22 września, do godz. 15:00 (do tego czasu aktywna będzie krótka obowiązkowa ankieta wstępna). Informacje o zakwalifikowaniu na szkolenie rozesłane zostaną w dniu 27 września br. Prosimy o zgłaszanie po 1 kandydacie z danego muzeum. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

Szkolenie odbędzie się w Muzeum Azji i Pacyfiku w Warszawie.


Program ramowy:

Część teoretyczna:

1.       Przygotowanie materiałów prasowych

2.       Przygotowanie wystąpień publicznych

3.       Organizacja konferencji prasowych

4.       Omówienie wybranych case studies

Część warsztatowa:

1.       Dobór komunikatów do wydarzenia muzealnego

2.       Tworzenie planu PR do wydarzenia muzealnego  


Prowadząca: Marta Dziewulska, Kierowniczka Sekcji Biuro Prasowe Rzeczniczka Prasowa, Dział Komunikacji Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.


Kontakt w sprawach programowych: Dominika Mroczkowska-Rusiniak, drusiniak@nimoz.pl.

Kontakt w sprawach organizacyjnych: szkolenia@nimoz.pl.

 wtorek, 11 października 2022, 10:00
 wtorek, 11 października 2022, 16:00
 MAiP (Muzeum Azji i Pacyfiku, ul. Solec 24, 00-403 Warszawa)
 25
 Odbył się / Zakończony
Jak skutecznie budować wizerunek muzeum w mediach społecznościowych - nagranie wykładu
BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM
Wejdź do kursu

BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM

Jak skutecznie budować wizerunek muzeum w mediach społecznościowych - nagranie wykładu

Przedstawiamy Państwu nagranie z wykładu online pt. "Jak skutecznie budować wizerunek muzeum w mediach społecznościowych", który odbył się 3 marca 2022 r.

Materiał skierowany jest do pracowników muzeów prowadzących media społecznościowe instytucji. Podczas spotkania poruszone zostały zagadnienia budowy marki, strategii komunikacji oraz rozwoju publiczności w mediach społecznościowych, content marketingu, budowaniu zasięgu oraz działaniach wizerunkowych muzeum. Wykład przeznaczony jest dla osób średniozaawansowanych, których instytucje są obecne na Facebooku i Instagramie.

Prowadzenie wykładu: Anna Szałas oraz Aleksandra Długołęcka (Sztuka do kawy)

Zakres tematyczny wykładu:

  • Zachowania użytkowników/-czek mediów społecznościowych w Polsce.
  • O czym pamiętać podczas pisania tekstów przeznaczonych do online’u.
  • Omówienie Facebooka, Instagrama, Twittera, LinkedIna, YouTube’a, TikToka, Instagram Reels.
  • Omówienie narzędzi: Meta Business Manager i Menedżer Reklam.
Zapraszamy pracowników muzeów do zgłoszeń na niniejszy kurs - w oddzielnej wiadomości otrzymają Państwo informację nt. dostępu do nagrania.

 piątek, 12 sierpnia 2022, 10:00
 online (szkolenia realizowane przez internet)
 100
 Trwa nabór
Jak skutecznie budować wizerunek muzeum w mediach społecznościowych - edycja 2.
BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM
Wejdź do kursu

BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM

Jak skutecznie budować wizerunek muzeum w mediach społecznościowych - edycja 2.

[nabór z 1. edycji]

Szkolenie skierowane jest do pracowników muzeów prowadzących media społecznościowe instytucji. Podczas spotkania poruszone zostaną zagadnienia budowy marki, strategii komunikacji oraz rozwoju publiczności w mediach społecznościowych, content marketingu, budowaniu zasięgu oraz działaniach wizerunkowych muzeum. Szkolenie przeznaczone jest dla osób początkujących i średniozaawansowanych, których instytucje są obecne na Facebooku i Instagramie.

Spotkanie będzie miało charakter seminaryjny – uczestnicy będą mieli możliwość zadawania pytań z wykorzystaniem mikrofonów i kamer lub poprzez czat.


Zalecenia techniczne:

1. Zainstalowana na komputerze aplikacja Zoom.

2. Stabilne i wydajne łącze internetowe, nie zalecamy korzystania z Internetu mobilnego.

3. Zestaw słuchawkowy z mikrofonem, na wypadek pogłosu.

 

Ramowy program szkolenia:

1.       Zachowania użytkowników/-czek mediów społecznościowych w Polsce.

2.       O czym pamiętać podczas pisania tekstów przeznaczonych do online’u.

3.       Omówienie Facebooka, Instagrama, TikToka, Instagram Reels, Twittera, LinkedIna, YouTube’a.

4.       Omówienie narzędzi: Meta Business Manager i Menedżer Reklam.


Osoby prowadzące: Anna Szałas oraz Aleksandra Długołęcka.

Anna Szałas oraz Aleksandra Długołęcka od 2020 roku prowadzą agencję komunikacji digital Sztuka do kawy, w ramach której m.in. zarządzają mediami społecznościowymi Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Współpracowały m.in. z Muzeum Warszawy, teatrem TR Warszawa, międzynarodową konfederacją muzeów L’Internationale Online, Instytutem Adama Mickiewicza, fundacją Auschwitz Pledge oraz  Uniwersytetem Warszawskim.

Kontakt w sprawach programowych: Dominika Mroczkowska-Rusiniak, drusiniak@nimoz.pl. Kontakt w sprawach organizacyjnych: szkolenia@nimoz.pl.

 środa, 25 maja 2022, 10:00
 czwartek, 26 maja 2022, 14:30
 online (szkolenia realizowane przez internet)
 50
 Odbył się / Zakończony
Jak skutecznie budować wizerunek muzeum w mediach społecznościowych
BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM
Wejdź do kursu

BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM

Jak skutecznie budować wizerunek muzeum w mediach społecznościowych

Szkolenie skierowane jest do pracowników muzeów prowadzących media społecznościowe instytucji. Podczas spotkania poruszone zostaną zagadnienia budowy marki, strategii komunikacji oraz rozwoju publiczności w mediach społecznościowych, content marketingu, budowaniu zasięgu oraz działaniach wizerunkowych muzeum. Szkolenie przeznaczone jest dla osób średniozaawansowanych, których instytucje są obecne na Facebooku i Instagramie.

Spotkanie będzie miało charakter seminaryjny – uczestnicy będą mieli możliwość zadawania pytań poprzez czat lub z wykorzystaniem mikrofonów i kamer.


Zalecenia techniczne:

1. Przeglądarka Firefox lub Chrome (w aktualnej wersji).

2. Stabilne i wydajne łącze internetowe, nie zalecamy korzystania z Internetu mobilnego.

3. Komputer wyprodukowany nie później niż 3 lata wstecz z procesorem minimum i5 lub równoważnym, wyposażony w mikrofon i kamerę (jeśli w ten sposób planowaliby Państwo zadawać pytania).

4. Zestaw słuchawkowy z mikrofonem, na wypadek pogłosu.

 

Liczba uczestników – 30 osób. Zgłoszenia przyjmowane będą od 10 do 17 lutego, do godz. 15:00. Informacje o zakwalifikowaniu na szkolenie rozesłane zostaną w dniu 24 lutego br. Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Do otrzymania zaświadczeń uprawniać będzie obecność na całym szkoleniu. Informujemy również, że szkolenie będzie rejestrowane i udostępnione na platformie, po uprzedniej anonimizacji.

 

Ramowy program szkolenia:

1.       Zachowania użytkowników/-czek mediów społecznościowych w Polsce.

2.       O czym pamiętać podczas pisania tekstów przeznaczonych do online’u.

3.       Omówienie Facebooka, Instagrama, TikToka, Instagram Reels, Twittera, LinkedIna, YouTube’a.

4.       Omówienie narzędzi: Meta Business Manager i Menedżer Reklam.


Osoby prowadzące: Anna Szałas oraz Aleksandra Długołęcka.

Anna Szałas oraz Aleksandra Długołęcka od 2020 roku prowadzą agencję komunikacji digital Sztuka do kawy, w ramach której m.in. zarządzają mediami społecznościowymi Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Współpracowały m.in. z Muzeum Warszawy, teatrem TR Warszawa, międzynarodową konfederacją muzeów L’Internationale Online, Instytutem Adama Mickiewicza, fundacją Auschwitz Pledge oraz  Uniwersytetem Warszawskim.

Kontakt w sprawach programowych: Dominika Mroczkowska-Rusiniak, drusiniak@nimoz.pl. Kontakt w sprawach organizacyjnych: szkolenia@nimoz.pl.

 czwartek, 3 marca 2022, 10:00
 czwartek, 3 marca 2022, 16:00
 online (szkolenia realizowane przez internet)
 30
 Odbył się / Zakończony