Przejdź do głównej zawartości
Publiczność muzeum. Budowanie relacji  muzeum z publicznością i społecznością lokalną
PUBLICZNOŚĆ W MUZEUM
Wejdź do kursu

PUBLICZNOŚĆ W MUZEUM

Publiczność muzeum. Budowanie relacji muzeum z publicznością i społecznością lokalną

Dwudniowe warsztaty stacjonarne adresowane są do osób, które w muzeum prowadzą badania publiczności i współpracują z publicznością, w tym odpowiadają za budowanie w instytucji relacji z otoczeniem społecznym. Głównym celem szkolenia jest poszerzenie kompetencji i umiejętności muzealników prowadzących badania publiczności w zakresie wykorzystywania wyników badań do poszerzania kręgów odbiorców i odbiorczyń, jak również do tworzenia pola działań z lokalnymi interesariuszami i interesariuszkami zainteresowanymi współpracą z muzeum. Podczas dwudniowych spotkań o charakterze warsztatowym zostaną najpierw omówione metody i narzędzia, które można wykorzystywać podczas wdrażania tego typu procesów, a następnie zostaną zaprezentowane różne formuły podejmowania współpracy muzeów ze społecznością lokalną. Na tej podstawie, w oparciu o doświadczenia konkretnych muzeów realizujących tego typu działania, zostaną przeprowadzone ćwiczenia praktyczne mające pozwolić osobom biorącym udział w szkoleniu na określenie głównych kierunków rozwoju publiczności danego muzeum i roli budowania relacji z otoczeniem społecznym w tym procesie.

Współorganizatorem wydarzenia jest Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej  Manggha w Krakowie, w siedzibie którego odbędzie się szkolenie.


Liczba uczestników – 25 osób. Zgłoszenia przyjmowane będą od 27.08.2024 r. do 11.09.2024 r. włącznie. Od dnia 10.09.2024 r. wysyłane będą powiadomienia o zakwalifikowaniu i przydzielany dostęp do płatności osobom zakwalifikowanym. W przypadku dużej liczby kandydatów przyjmować będziemy po jednym przedstawicielu z danego muzeum.

Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie wyłącznie obecność na obydwu częściach szkolenia.

 

Uwaga: wszystkie szkolenia NIM realizowane od początku kwietnia br., są opłacane poprzez tę stronę za pośrednictwem systemu płatności PayU. Umożliwia on skorzystanie z najpopularniejszych form płatności, takich jak przelew internetowy, karta kredytowa, BLIK itd. Instytut nie wystawia faktur przed dokonaniem płatności, jak również faktur pro-forma. System daje możliwość wygenerowania tradycyjnego druku przelewu bankowego (w dalszych krokach w kategorii „Przelew”), o zestawie danych zbieżnym z fakturą pro-forma. Po zaksięgowaniu wpłaty system wygeneruje fakturę i można będzie ją pobrać.


Ramowy program dzień I – 24.09.2024, wtorek (10:00-17:30):

Blok 1: Badania a rozwój publiczność muzeum - dr Beata Nessel-Łukasik, Instytut Filozofii i Socjologii, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie;

Blok 2: Muzeum a otoczenie społeczne - dr Beata Nessel-Łukasik;

Przejazd do Muzeum Nowej Huty - przedstawienie doświadczeń w projektach opracowywanych we współpracy ze społecznością lokalną, zwiedzanie z przewodnikiem.

Ramowy program dzień II - 25.09.2024, środa (10:00-15:00):

Blok 3: Badania publiczności:  „Dlaczego warto słuchać publiczności? Doświadczenie Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha” – Aleksandra Kalfas, Zastępczyni Dyrektorki ds. rozwoju i komunikacji, Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha

Blok 4: Budowanie relacji ze społecznością lokalną - dr Beata Nessel-Łukasik;

Blok 5: Wdrażanie procesów społecznych (szanse i zagrożenia) - dr Beata Nessel-Łukasik.


Osoba do kontaktu z NIM w razie pytań programowych: Joanna Grzonkowska, jgrzonkowska@nim.gov.pl. Kontakt w przypadku pytań organizacyjnych:  szkolenia@nim.gov.pl

 wtorek, 24 września 2024, 10:00
 środa, 25 września 2024, 15:00
 Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha (ul. M. Konopnickiej 26, 30-302 Kraków)
 25
 Odbył się / Zakończony
 Ceny netto
Muzea z Wykazu muzeów:
450,00 PLN
Pozostałe muzea i inne instytucje kultury:
550,00 PLN
Pozostałe instytucje, organizacje i podmioty komercyjne:
1200,00 PLN