Przejdź do głównej zawartości
Budowanie wizerunku i promocja muzeum w mediach społecznościowych
BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM
Wejdź do kursu

BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM

Budowanie wizerunku i promocja muzeum w mediach społecznościowych

Media społecznościowe są źródłem informacji, rozrywki, kontaktu z bliskimi. Towarzyszą nam przez cały dzień. Co możemy zrobić, aby jak najlepiej wykorzystać obecność naszego muzeum w tym obszarze komunikacji? Przeglądając media społecznościowe, użytkownik w ciągu ułamku sekundy podejmuje decyzję o tym, czy zatrzymać swój wzrok na danym poście. Co możemy zrobić, aby nasze treści przykuwały uwagę odbiorcy? Jak pisać teksty online, by być czytanym, zrozumianym i zapamiętanym? W jaki sposób tworzyć angażujące i wartościowe posty w czasach, kiedy media społecznościowe zalewają sensacyjne wiadomości, fake newsy, memy i inne łatwo „konsumowane” treści? Co robić, kiedy dotyka nas hejt lub krytyka? Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak wykorzystać Facebooka, Instagrama, TikToka czy Linkedina do kreowania wizerunku instytucji i rozwoju publiczności. Przyjrzymy się też kilku najciekawszym realizacjom udanych strategii zarówno dużych, jak i mniejszych muzeów.

Szkolenie jest przeznaczone dla osób pracujących na co dzień z mediami społecznościowymi.  Poprowadzą je: Ola Długołęcka i Ania Szałas – historyczki sztuki, które poznały się w zespole komunikacji w Muzeum Narodowym w Warszawie. Owocem ich współpracy była m.in. I nagroda w przeglądzie "Muzeum Widzialne" 2019 w kategorii Media Społecznościowe za rozwój Instagrama @NationalMuseumInWarsaw. Od 2020 roku prowadzą wspólnie bloga oraz agencję komunikacji digital Sztuka do kawy.

Szkolenie realizowane jest w dwóch częściach: 08.04.2024 r. (poniedziałek) i 10.04.2024 r. (środa).


Zalecenia techniczne:

1. Zainstalowana na komputerze aplikacja Zoom.

2. Stabilne i wydajne łącze internetowe (nie zalecamy korzystania z Internetu mobilnego).

3. Zestaw słuchawkowy z mikrofonem, na wypadek pogłosu.


Zgłoszenia przyjmowane są od 11.03.2024 do 18.03.2024 r. do godz. 15:00. Do tego czasu dostępna będzie również krótka obowiązkowa ankieta wstępna. W dniu 22.03.2024 r. roześlemy do Państwa powiadomienia o zakwalifikowaniu i przydzielimy dostęp do płatności osobom zakwalifikowanym. W przypadku dużej liczby kandydatów przyjmować będziemy po jednym przedstawicielu z danego muzeum. Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie wyłącznie obecność na obu częściach szkolenia.


Ramowy program

    - O mediach społecznościowych i ich korzyściach dla muzeów
    - Zachowania użytkowników/-czek mediów społecznościowych w Polsce
    - Jak z mediów społecznościowych korzystają muzea?
    - Bez społeczności nie ma mediów społecznościowych: do kogo mówimy, do kogo chcemy mówić?
    - Kilka słów o statystykach i badaniach publiczności
    - O czym pamiętać, gdy tworzymy treści przeznaczone do mediów społecznościowych?
    - Jak pisać teksty online, by być czytanym, zrozumianym i zapamiętanym?
    - Sztuczna inteligencja (AI) w copywritingu
    - Siła obrazów. Co zawierają ilustracje, które zatrzymują scrollujących? Czego unikać przy doborze materiałów wizualnych?
    - „Niech żyje treść!” czyli content marketing w mediach społecznościowych
    - Strategie i trendy w komunikacji i marketingu online
    - Jak mierzyć nasze cele i sukcesy? Jak rozpoznać, że budujemy zaangażowaną społeczność wokół profilu naszej instytucji?
    - Skąd czerpać inspirację? Przegląd wybranych strategii i case studies
    - Co robić, kiedy dotyka nas hejt lub krytyka?
    - Komunikacja kryzysowa
    - Zoom na Facebooka: specyfika platformy, najnowsze narzędzia i funkcje
    - Zoom na Instagrama: specyfika platformy, najnowsze narzędzia i funkcje
    - Krótkie formaty video, czyli Instagram Reels i TikTok: instrukcja obsługi, przykłady
    - Zoom na X (Twittera), LinkedIna, YouTube’a, podcasty i inne media społecznościowe
    - Dostępność cyfrowa w mediach społecznościowych
    - Jak być na bieżąco? Polecane źródła i narzędzia


Kontakt w przypadku pytań dotyczących kwestii programowych: Dominika Mroczkowska-Rusiniak, drusiniak@nim.gov.pl

Kontakt w sprawach organizacyjnych: szkolenia@nim.gov.pl.

 poniedziałek, 8 kwietnia 2024, 10:00
 środa, 10 kwietnia 2024, 14:00
 online (szkolenia realizowane przez internet)
 35
 Odbył się / Zakończony
 Ceny netto
Muzea z Wykazu muzeów:
250,00 PLN
Pozostałe muzea i inne instytucje kultury:
300,00 PLN
Pozostałe instytucje, organizacje i podmioty komercyjne:
500,00 PLN