BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM
Media społecznościowe są źródłem informacji, rozrywki, kontaktu z bliskimi. Towarzyszą nam przez cały dzień. Co możemy zrobić, aby jak najlepiej wykorzystać obecność naszego muzeum w tym obszarze komunikacji? Przeglądając media społecznościowe, użytkownik w ciągu ułamku sekundy podejmuje decyzję o tym, czy zatrzymać swój wzrok na danym poście. Co możemy zrobić, aby nasze treści przykuwały uwagę odbiorcy? Jak pisać teksty online, by być czytanym, zrozumianym i zapamiętanym? W jaki sposób tworzyć angażujące i wartościowe posty w czasach, kiedy media społecznościowe zalewają sensacyjne wiadomości, fake newsy, memy i inne łatwo „konsumowane” treści? Co robić, kiedy dotyka nas hejt lub krytyka? Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak wykorzystać Facebooka, Instagrama, TikToka czy Linkedina do kreowania wizerunku instytucji i rozwoju publiczności. Przyjrzymy się też kilku najciekawszym realizacjom udanych strategii zarówno dużych, jak i mniejszych muzeów.
Szkolenie jest przeznaczone dla osób pracujących na co dzień z mediami społecznościowymi. Poprowadzą je: Ola Długołęcka i Ania Szałas – historyczki sztuki, które poznały się w zespole komunikacji w Muzeum Narodowym w Warszawie. Owocem ich współpracy była m.in. I nagroda w przeglądzie "Muzeum Widzialne" 2019 w kategorii Media Społecznościowe za rozwój Instagrama @NationalMuseumInWarsaw. Od 2020 roku prowadzą wspólnie bloga oraz agencję komunikacji digital Sztuka do kawy.
Szkolenie realizowane jest w dwóch częściach: 08.04.2024 r.
(poniedziałek) i 10.04.2024 r. (środa).
Zalecenia techniczne:
1. Zainstalowana na komputerze aplikacja Zoom.
2. Stabilne i wydajne łącze internetowe (nie zalecamy korzystania z Internetu mobilnego).
3. Zestaw słuchawkowy z mikrofonem, na wypadek pogłosu.
Zgłoszenia
przyjmowane są od 11.03.2024 do 18.03.2024 r. do godz. 15:00. Do tego czasu dostępna będzie również krótka obowiązkowa ankieta wstępna. W dniu 22.03.2024 r. roześlemy do Państwa
powiadomienia o zakwalifikowaniu i przydzielimy dostęp do płatności osobom
zakwalifikowanym. W
przypadku dużej liczby kandydatów przyjmować będziemy po jednym przedstawicielu
z danego muzeum. Do otrzymania zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie
wyłącznie obecność na obu częściach szkolenia.
Ramowy program
- O mediach społecznościowych i ich korzyściach dla muzeów
- Zachowania użytkowników/-czek mediów społecznościowych w Polsce
- Jak z mediów społecznościowych korzystają muzea?
- Bez społeczności nie ma mediów społecznościowych: do kogo mówimy, do kogo chcemy mówić?
- Kilka słów o statystykach i badaniach publiczności
- O czym pamiętać, gdy tworzymy treści przeznaczone do mediów społecznościowych?
- Jak pisać teksty online, by być czytanym, zrozumianym i zapamiętanym?
- Sztuczna inteligencja (AI) w copywritingu
- Siła obrazów. Co zawierają ilustracje, które zatrzymują scrollujących? Czego unikać przy doborze materiałów wizualnych?
- „Niech żyje treść!” czyli content marketing w mediach społecznościowych
- Strategie i trendy w komunikacji i marketingu online
- Jak mierzyć nasze cele i sukcesy? Jak rozpoznać, że budujemy zaangażowaną społeczność wokół profilu naszej instytucji?
- Skąd czerpać inspirację? Przegląd wybranych strategii i case studies
- Co robić, kiedy dotyka nas hejt lub krytyka?
- Komunikacja kryzysowa
- Zoom na Facebooka: specyfika platformy, najnowsze narzędzia i funkcje
- Zoom na Instagrama: specyfika platformy, najnowsze narzędzia i funkcje
- Krótkie formaty video, czyli Instagram Reels i TikTok: instrukcja obsługi, przykłady
- Zoom na X (Twittera), LinkedIna, YouTube’a, podcasty i inne media społecznościowe
- Dostępność cyfrowa w mediach społecznościowych
- Jak być na bieżąco? Polecane źródła i narzędzia
Kontakt w przypadku pytań dotyczących kwestii programowych: Dominika Mroczkowska-Rusiniak, drusiniak@nim.gov.pl.
Kontakt w sprawach organizacyjnych: szkolenia@nim.gov.pl.