BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM
Szkolenie z zakresu efektywnej komunikacji z mediami i PR-u oferty programowej muzeum oraz muzeum jako miejsca spędzania wolnego czasu. Ze szczególnym uwzględnieniem, organizacji konferencji prasowych, komunikacji online i offline, przygotowania materiałów prasowych oraz wprowadzenia do wystąpień publicznych (radio, telewizja, podcast). W warsztatowej części szkolenia wspólnie zastanowimy się nad doborem komunikatu i przygotowaniem planu PR do konkretnego wydarzenia muzealnego. Dodatkowym walorem szkolenia będzie możliwość prześledzenia case studies komunikacji wystaw czasowych Muzeum POLIN. W tym wystawy „(po)ŻYDOWSKIE. Sztetl Opatów oczami Majera Kirszenblata”, która zwraca uwagę na materialną i niematerialną przeszłość miasteczka zadając równolegle pytania o teraźniejszość i przyszłość tego dziedzictwa.
Grupa odbiorców: specjaliści i specjalistki ds. promocji, pracownicy działów promocji i komunikacji, specjaliści i specjalistki ds. kontaktów z mediami, pracownicy biura prasowego, koordynatorzy wydarzeń programowych i edukacyjnych, rzecznicy prasowi, pracownicy muzeów szykujący informacje o ofercie muzealnej dla działów promocji.
Szkolenie odbędzie się w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie.
Liczba uczestników – 25 osób. Zgłoszenia przyjmowane będą od 12 września do 23 września do godz. 15:00 (do tego czasu aktywna będzie też krótka obowiązkowa ankieta wstępna). W dniu 25 września br. roześlemy do Państwa powiadomienia o zakwalifikowaniu i przydzielimy dostęp do płatności osobom zakwalifikowanym. W przypadku dużej liczby kandydatów przyjmować będziemy po jednym przedstawicielu z danego muzeum.
Uwaga: wszystkie szkolenia NIM realizowane od początku kwietnia br. są opłacane poprzez tę stronę za pośrednictwem systemu płatności PayU. Umożliwia on skorzystanie z najpopularniejszych form płatności, takich jak przelew internetowy, karta kredytowa, BLIK itd. Instytut nie wystawia faktur przed dokonaniem płatności, jak również faktur pro-forma. System daje możliwość wygenerowania tradycyjnego druku przelewu bankowego (w dalszych krokach w kategorii „Przelew”), o zestawie danych zbieżnym z fakturą pro-forma. Po zaksięgowaniu wpłaty system wygeneruje fakturę i można będzie ją pobrać.
Program ramowy:
- Cześć teoretyczna:
- Przygotowanie materiałów prasowych
- Przygotowanie wystąpień publicznych
- Organizacja konferencji prasowych
- Omówienie wybranych case studies
- Cześć warsztatowa:
- Dobór komunikatów do wydarzenia muzealnego
- Tworzenie planu PR do wydarzenia muzealnego
Prowadząca: Marta Dziewulska, Kierowniczka Sekcji Biuro Prasowe Rzeczniczka Prasowa, Dział Komunikacji Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN
Kontakt w sprawach programowych: Dominika Mroczkowska-Rusiniak, drusiniak@nim.gov.pl.
Kontakt w sprawach organizacyjnych: szkolenia@nim.gov.pl.