BUDOWANIE WIZERUNKU MUZEUM
Szkolenie skierowane jest do pracowników muzeów prowadzących media społecznościowe instytucji. Jak planować, tworzyć i zarządzać kampaniami sprzedażowymi i wizerunkowymi na Instagramie, Facebooku czy TikToku? W jaki sposób dobierać treści i materiały wizualne, aby reklama przyciągnęła jak największe grono odbiorców? Jak skutecznie docierać do naszej potencjalnej publiczności? W trakcie szkolenia wspólnie przejdziemy przez Menedżera Reklam i krok po kroku opracujemy przykładową kampanię reklamową.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób średniozaawansowanych, których instytucje są obecne na Facebooku i Instagramie.
Spotkanie będzie miało charakter wykładowy – planowana jest część teoretyczna z wykorzystaniem Menedżera Reklam. Uczestnicy będą mieli możliwość zadawania pytań z wykorzystaniem mikrofonów i kamer lub poprzez czat.
Zalecenia techniczne:
1. Zainstalowana na komputerze aplikacja Zoom.
2. Stabilne i wydajne łącze internetowe (nie zalecamy korzystania z Internetu mobilnego).
3. Zestaw słuchawkowy z mikrofonem, na wypadek pogłosu.
Zgłoszenia
przyjmowane będą od 25.02.2025 do 06.03.2025 r. do godz. 15:00. Do tego dnia aktywna będzie również krótka obowiązkowa ankieta wstępna. W dniu 11.03.2025
r. roześlemy do Państwa powiadomienia o zakwalifikowaniu i przydzielimy dostęp
do płatności osobom zakwalifikowanym. Do otrzymania
zaświadczenia o uczestnictwie uprawniać będzie obecność na całym szkoleniu.
Uwaga: wszystkie szkolenia NIM realizowane od początku lutego 2025 r. są opłacane z góry przelewem na podstawie faktury pro-forma. Po zakwalifikowaniu na szkolenie kandydat uzyska możliwość wygenerowania w systemie faktury pro-forma.
Ramowy program:
25.03.2025 r. (10:00-14:00):
· Kampanie organiczne/prowadzone poza systemem reklamowym Facebooka/Instagrama
· Wytyczne UOKiK
· Jak mierzyć sukces i rozwój? (Key Performance Indicators)
· Jak tworzyć treści, które przyciągają? Copywriting w reklamie
· Jak dobierać atrakcyjne materiały wizualne?
· Jak stworzyć prostą grafikę reklamową?
· Case studies i dobre praktyki (w tym reakcje na nieprzychylne komentarze)
26.03.2025 r. (10:00-14:00):
· Kampanie płatne na Facebooku i Instagramie. Wstęp do Menedżera Reklam
· Piksel Facebooka
· Cele kampanii
· Harmonogram i budżet
· Szczególne kategorie reklam, treści niedozwolone
· Projektowanie, ustawianie, targetowanie i retargetowanie grup docelowych
· Nadzorowanie kampanii reklamowej, analiza i interpretacja wyników
· Jak być na bieżąco: polecane źródła i narzędziaProwadzące:
Aleksandra Długołęcka - historyczka
sztuki, ekspertka w zakresie komunikacji, PR i marketingu online. Główna
specjalistka ds. promocji w Fundacji Common Arts.
Anna Szałas - historyczka sztuki, ekspertka w zakresie komunikacji online i rozwoju publiczności instytucji kultury. Specjalistka ds. Otwartej Kultury w Fundacji Centrum Cyfrowe.
Osoba do kontaktu z NIM w razie pytań merytorycznych: azugaj@nim.gov.pl.
Kontakt w sprawach organizacyjnych: szkolenia@nim.gov.pl.